Balloonist

Opdracht: Vrije opdracht

Opdrachtgever: Grafisch Lyceum Rotterdam

Specificaties:

  • Gebruik minimaal 2 AS 3.0 functies
  • Er moet minimaal 1 animatie in de app zitten
  • Er moet een duidelijke menusctructuur aanwezig zijn
dzz_imac

Op naar de sterren en daar voorbij

Balloonist is een game die ik voor app-design heb gemaakt. De game gaat over een konijn dat op een dag besluit te gaan vliegen met een geïmproviseerde luchtballon. Om het konijntje hoger in de lucht te krijgen moet de gebruiker een ballon opblazen. Als de ballon goed wordt opgeblazen gaat het konijn een stukje de lucht in. Als de ballon klapt zakt het konijn weer een stuk naar beneden. Het doel van het spel is dan ook zo hoog mogelijk te komen. Dit word steeds moeilijker doordat vogels en later aliens de ballonen kapot maken. In het prototype die ik heb gebouwd maak ik gebruik van de microfoon input. Als de input binnen een bepaalde waarde blijft, groeit de ballon, als deze waarde overschreden wordt gaat de ballon kapot. De menustructuur heb ik opgebouwd met goto functies. De tutorial is door te ‘swipen’, hiervoor laat ik de touch input meten en aan de hand daarvan gaat de tutorial naar het volgende scherm.

Terug naar boven